Grupa Pszczółki / Olkusz ul. Dąbrowskiego 11

Grupa Pszczółki / Olkusz ul. Dąbrowskiego 11

Kalendarium Czerwiec

 

03.06.2025 DZIEŃ DZIECKA - integracyjny wyjazd do Dąbrowy Górniczej.

  • gry i zabawy sportowe, zespołowe w plenerze,
  • zabawy na dmuchanych zamkach,
  • poczęstunek – posiłek, wata cukrowa, popcorn.

11.06.2025 DZIEŃ ŻYRAFY

  • „Tworzymy żyrafy” – praca plastyczna,
  • „Żyrafie tańce”- zabawy taneczne,
  • „Gdzie jest żyrafa?” – gra edukacyjna.

18.06.2025 DZIEŃ LATA

  • „Letnie zagadki” – zabawa dydaktyczna,
  • „Smaki lata” – zabawa matematyczna,
  • „Znajdź swoją parę”- zabawa ruchowa,
  • „Lody” – praca plastyczna.

30.06.2025 UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO

  • pożegnanie absolwentów przedszkola,
  • występ artystyczny,
  • rozdanie nagród i dyplomów,
  • poczęstunek.

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

 

Gdzie mieszkają zwierzęta?

Dziecko:

  • poznają zwierzęta egzotyczne zamieszkujące wybrane kontynenty,
  • opisuje wygląd i określa cechy charakterystyczne wybranych zwierząt,
  • dowiadują się jakie zwyczaje mają zwierzęta egzotyczne,
  • maluje sylwetę żyrafy metodą stemplowania,
  • dowiaduje się co to jest sawanna i step,
  • przelicza elementy zbioru,
  • bada właściwości owoców egzotycznych,
  • wypowiada się na temat ogrodu zoologicznego i zwierząt zamieszkujących zoo,
  • wykonuje pacynki zwierząt,
  • rozwiązuje zagadki dotyczące zwierząt i roślin egzotycznych.

 

Co mogę robić latem?

Dziecko:

  • określa cechy charakterystyczne krajobrazu w lecie,
  • dowiaduje się jakie kwiaty kwitną latem,
  • poznaje techniki obserwacji drobnych zwierząt,
  • wymienia w kolejności kolory tęczy,
  • poznaje różnice między morzem a rzeką,
  • wymienia rzeczy, które należy zabrać ze sobą na wyjazd w poszczególne miejsca (w góry, nad morze, do lasu, pod namiot),
  • nazywa i naśladuje ruchy zwierząt,
  • powtarza tekst, stosując zmiany dynamiczne i pokazuje go ruchem,
  • próbuje formułować wnioski na podstawie przeprowadzonych eksperymentów,
  • rozwiązuje zagadki słowne, obrazkowe i dźwiękowe.

 

Za co kocham wakacje?

Dziecko:

  • dowiaduje się, w jakich miejscach można wypoczywać latem,
  • wymienia środki transportu, którymi można wybrać się na wakacje,
  • poznaje zasady bezpiecznego spędzania wakacji,
  • rozpoznaje pamiątki, które można przywieźć z wakacji,
  • odtwarza układ elementów,
  • uczestniczy w zabawach przy muzyce,
  • podaje propozycje spędzania czasu wolnego latem,
  • wykonuje pamiątkę - ramkę na zdjęcia,
  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania.

 

Jak dać przedmiotom drugie życie?

Dziecko:

  • ma świadomość, czym jest recykling,
  • segreguje śmieci,
  • wie, w jaki sposób ponownie wykorzystać przedmioty,
  • poprawnie przelicza elementy,
  • dokonuje obserwacji podczas eksperymentu,
  • odpowiednio reaguje na ustalone sygnały,
  • uczestniczy w zabawach z kolorami,
  • odpowiada na pytania dotyczące obrazków,
  • wykonuje prace plastyczne zgodnie z instrukcją.