Grupa Pszczółki / Olkusz ul. Dąbrowskiego 11

Kalendarium Czerwiec
03.06.2025 DZIEŃ DZIECKA - integracyjny wyjazd do Dąbrowy Górniczej.
- gry i zabawy sportowe, zespołowe w plenerze,
- zabawy na dmuchanych zamkach,
- poczęstunek – posiłek, wata cukrowa, popcorn.
11.06.2025 DZIEŃ ŻYRAFY
- „Tworzymy żyrafy” – praca plastyczna,
- „Żyrafie tańce”- zabawy taneczne,
- „Gdzie jest żyrafa?” – gra edukacyjna.
18.06.2025 DZIEŃ LATA
- „Letnie zagadki” – zabawa dydaktyczna,
- „Smaki lata” – zabawa matematyczna,
- „Znajdź swoją parę”- zabawa ruchowa,
- „Lody” – praca plastyczna.
30.06.2025 UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO
- pożegnanie absolwentów przedszkola,
- występ artystyczny,
- rozdanie nagród i dyplomów,
- poczęstunek.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
Gdzie mieszkają zwierzęta?
Dziecko:
- poznają zwierzęta egzotyczne zamieszkujące wybrane kontynenty,
- opisuje wygląd i określa cechy charakterystyczne wybranych zwierząt,
- dowiadują się jakie zwyczaje mają zwierzęta egzotyczne,
- maluje sylwetę żyrafy metodą stemplowania,
- dowiaduje się co to jest sawanna i step,
- przelicza elementy zbioru,
- bada właściwości owoców egzotycznych,
- wypowiada się na temat ogrodu zoologicznego i zwierząt zamieszkujących zoo,
- wykonuje pacynki zwierząt,
- rozwiązuje zagadki dotyczące zwierząt i roślin egzotycznych.
Co mogę robić latem?
Dziecko:
- określa cechy charakterystyczne krajobrazu w lecie,
- dowiaduje się jakie kwiaty kwitną latem,
- poznaje techniki obserwacji drobnych zwierząt,
- wymienia w kolejności kolory tęczy,
- poznaje różnice między morzem a rzeką,
- wymienia rzeczy, które należy zabrać ze sobą na wyjazd w poszczególne miejsca (w góry, nad morze, do lasu, pod namiot),
- nazywa i naśladuje ruchy zwierząt,
- powtarza tekst, stosując zmiany dynamiczne i pokazuje go ruchem,
- próbuje formułować wnioski na podstawie przeprowadzonych eksperymentów,
- rozwiązuje zagadki słowne, obrazkowe i dźwiękowe.
Za co kocham wakacje?
Dziecko:
- dowiaduje się, w jakich miejscach można wypoczywać latem,
- wymienia środki transportu, którymi można wybrać się na wakacje,
- poznaje zasady bezpiecznego spędzania wakacji,
- rozpoznaje pamiątki, które można przywieźć z wakacji,
- odtwarza układ elementów,
- uczestniczy w zabawach przy muzyce,
- podaje propozycje spędzania czasu wolnego latem,
- wykonuje pamiątkę - ramkę na zdjęcia,
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania.
Jak dać przedmiotom drugie życie?
Dziecko:
- ma świadomość, czym jest recykling,
- segreguje śmieci,
- wie, w jaki sposób ponownie wykorzystać przedmioty,
- poprawnie przelicza elementy,
- dokonuje obserwacji podczas eksperymentu,
- odpowiednio reaguje na ustalone sygnały,
- uczestniczy w zabawach z kolorami,
- odpowiada na pytania dotyczące obrazków,
- wykonuje prace plastyczne zgodnie z instrukcją.