O nas
Organizacja pracy
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w naszych grupach przedszkolnych realizowane są w oparciu o ramowy rozkład dnia, który jest opracowany na bazie obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Grupy w naszym przedszkolu:
Przedszkole przy ul. Legionów Polskich 67
- Grupa Niedźwiadki - to dzieci 3-4 letnie
- Grupa Tygryski - to dzieci 5-6 letnie
Przedszkole przy ul. Kazdębie 2a
- Grupa Kotki - to dzieci 3-4 letnie
- Grupa Zajączki - to dzieci 4-5 letnie
- Grupa Sówki - to dzieci 6 letnie
Przedszkole przy ul. Dąbrowskiego 11
- Grupa Pszczółki - to dzieci 3-4 letnie
- Grupa Motylki - to dzieci 5-6 letnie
Nasze Panie dobrze poznały charakterystykę rozwoju psychospołecznego dziecka w wieku przedszkolnym i z pasją, i zaangażowaniem realizują zadania edukacji przedszkolnej, które mają na celu:
- przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole
- rozwijanie u dziecka tzw. dojrzałości szkolnej dotyczącą sfery umysłowej, fizycznej, emocjonalnej i społecznej
- pomoc w prawidłowym rozwoju każdego dziecka
Praca przedszkola” Tęczowa Kraina” oparta jest na wiedzy, doświadczeniu, współpracy i kreatywności całego zespołu. Umiejętność rozpoznawania indywidualnych potrzeb dziecka oraz jego możliwości, w tym talentów, stanowi podstawę kierowania jego prawidłowym rozwojem. W swojej pracy koncentrujemy się na indywidualizacji pracy z dzieckiem oraz wsparciu dla jego rozwoju, opartym na różnorodnych metodach nauczania i wykorzystywaniu współczesnych technologii. Nasi wychowankowie poznają świat i otaczającą rzeczywistość poprzez uczestnictwo między innymi w spektaklach teatralnych, spotkaniach z muzyką, wycieczkach i spotkaniach z nauką.
Aktywnie współpracujemy z rodzicami. Wspieramy rodziców w wychowaniu dzieci. W trosce o jednolite oddziaływanie, nauczyciele informują rodziców o sukcesach dzieci, a także włączają ich do wspierania osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzenia trudności jakie napotykają.
Nauczycielki realizują program wychowania przedszkolnego: Rozwój - Wychowanie - Edukacja - Program wychowania przedszkolnego autorstwa Anny Stalmach-Tkacz oraz Kariny Muchy zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego, stanowiącą załącznik do rozporządzenia MEN z 14 lutego 2017 r.
Dzieci niepełnosprawne realizują indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne.
Realizowane są również programy autorskie, wspomagające proces edukacyjno-wychowawczy.